Tak...teď
si každý kdo máte auto zkuste sáhnout do s
vědomí, kdy jste se mu naposled věnovali trochu víc, než jen že jste umyli čelní a boční skla(ještě k tomu jenom z venku). Auto(auta) mám už od 18 let a jezdil jsem prakticky skoro ve všem, co má kola. Taky jsem se ale snažil vždycky o auto starat. Jak po interiérové, tak po motorické stránce.
Když si vzpomenu na Favorita a Felicii, tak šlo všechno hladce. V dnešních moderních autech je to ale čím dál obtížnější. S každou malicherností musíte do servisu a jakmile se rozsvítí žlutá kontrolka na panelu, hned se panikaří, co to zase bude a kolik to bude stát peněz. Do dneška si pamatuju, když jsem u Favorita měnil startér, chladič, nebo opravoval plovák, který ukazuje hladinu benzínu v nádrži. V Astře ani nevím, jestli se nádrž dá otevřít někde jinde, než jen u víčka na pistoli a první hledání otvoru pro ostřikovací kapalinu mi zabralo
několik minut, přestože byl ve žluté barvě:-). Rok výroby v roce 2005 se zkrátka nezapře a jediné co můžete dělat, je udržovat motor v čistotě, na což jsem od doby, kdy Opla mám, moc nemyslel a tak to
pod kapotou
vypadalo příšerně. Kluci v práci si do mě párkrát rýpli, když to viděli a tak jsem s tím musel něco udělat. To bylo ale to nejmenší...protože nejtěžší oprava je u mě prasklá žárovka. Pokaždé když se to stane, tak to oddaluji:-). Přístup k ní je totiž v přední části podběhu kola, kde musíte nejprve odklopit plastovou krytku, která je pořádně špinavá a pak už jdete jen po hmatu. Ruku zastrčíte do díry a sloupnete gumový kulatý kryt proti prachu za žárovkou, pak znomu ponoříte ruku do útrob auta a nahmatáte žárovku, kterou pootočením vytáhnete. Bohužel ale délka kabelů nedovoluje vytáhnout žárovku z podběhu kola a proto ji musíte oddělit v dosti krkolomném postavení rukou. To samé platí o napojení nové žárovky. A to nejlepší na konec...zastrčit žárovku správně a nevidět přitom jestli jde dobrým směrem je někdy skoro nemožné.
Poprvé se mi však stalo, že praskla jiná, než jen potkávací. Parkovací žárovka nevydržela, ale ta se mění jinde. K ní se dostáváte přes motor. Bohužel je ale v místě, kde odkryjete gumový kryt, tak málo místa, že tam ruku prostě nestrčíte...takže... s prasklou PARKOVACÍ žárovkou budu muset do SERVISU!!! T O S N A D N E N Í P R A V D A !!!!
Když si vzpomenu na Favorita a Felicii, tak šlo všechno hladce. V dnešních moderních autech je to ale čím dál obtížnější. S každou malicherností musíte do servisu a jakmile se rozsvítí žlutá kontrolka na panelu, hned se panikaří, co to zase bude a kolik to bude stát peněz. Do dneška si pamatuju, když jsem u Favorita měnil startér, chladič, nebo opravoval plovák, který ukazuje hladinu benzínu v nádrži. V Astře ani nevím, jestli se nádrž dá otevřít někde jinde, než jen u víčka na pistoli a první hledání otvoru pro ostřikovací kapalinu mi zabralo
Poprvé se mi však stalo, že praskla jiná, než jen potkávací. Parkovací žárovka nevydržela, ale ta se mění jinde. K ní se dostáváte přes motor. Bohužel je ale v místě, kde odkryjete gumový kryt, tak málo místa, že tam ruku prostě nestrčíte...takže... s prasklou PARKOVACÍ žárovkou budu muset do SERVISU!!! T O S N A D N E N Í P R A V D A !!!!
Žádné komentáře:
Okomentovat