čtvrtek 26. února 2009

Modrá je dobrá?

Nedávno jsem si na našich silnicích všiml novinky. Policie nakoupila nové vozy, aby se vypořádala se závodníky, kterých je na našich komunikacích jako máku. Občas i já plynový pedál trochu sešlápnu, ale protože trávím v autě hodně času, tak jsem si to začal spíše užívat, nespěchat a jezdit s dostatečnou časovou rezervou. Pravda, není to způsob jízdy jako v Irsku, ale i tak je tu spousta větších hazardérů a protože teď jezdím v průměru dvakrát týdně do Prahy, je potřeba myslet na to, abych bezpečně dorazil. Jak domů, tak za Zuzkou.

Ale zpátky k tématu. Tohle je spíše varování pro všechny ty, kteří honí za volantem každý kilometr. Policie tyto vozy opravdu aktivně používá. Za poslední dva týdny jsem je potkal na dálnici vždycky, s výjimkou mojí ranní jízdy okolo páté z Prahy do Hradce(asi ještě spinkají:-)). Také v normálním provozu je můžete potkat. Tento týden se mi to povedlo hned několikrát. Volný pruh, povolená padesátka, já na tachometru šedesát pět a v zrcátku Passat…ztuhl jsem a začal zpomalovat. Naštěstí se kluci vraceli do policejních garáží, protože zahýbali přesně tam, kde je v Hradci maj:-).

Volkswagen Passat R36 (článek) budí ve zpětném zrcátku respekt a pokud ho nepotkáváte tak často jako já, snadno ho přehlédnete a jakmile rozsvítí modré majáky, je pozdě zpomalovat. To není zážitek z vlastní zkušenosti. V akci jsem je ale viděl. Mají jich 16(různých barev), takže naši malou dálniční síť asi bez problému pokryjí. Za jednu jízdu potkáte klidně i dva na 100 kilometrovém úseku Praha – Hradec.

No a rada všem na závěr – Zpomalte a vyjíždějte včas, ať se nehoníte.

Žádné komentáře: