čtvrtek 19. února 2009

Všichni on-line

Na úvod třikrát hurá...konečně doma funguje normální Wifi připojení k internetu. Už mi to docela chybělo, i když pevné připojení mám v práci, tak to nebyl až zase takový problém.

V posledních pár dnech jsem se setkal z různými názory a o ně bych se rád podělil. Jako první bude určitě téma Facebook. V poslední době o něm slyším velmi často. Tak například na něm mladí poslanci loví své voliče, nebo že je to nástroj komunikace dnešní generace "Y" a nebo také že je nebezpečný a ztrácíte v něm svoje soukromí. U toho posledního bych se rád zastavil. Nejsem ani technik ani "ajťák", ale v dnešní době mám pocit, že kdekoliv se se svým počítačem připojím, tak mě někdo může "hacknout" a dostat se mi na můj disk. To že existuje server, kde si(jako majitel profilu vím) můžete nastavit, kolik toho budete sdílet s ostatními a také s kým budete svoje kamarády, zážitky, fotky probírat a kdo na ně bude mít přístup, mi nepřipadá jako novinka. Systém vám ale sám propočítává na základě vašich přátel, emailových adres a nevím čeho všeho ještě, koho by jste mohli znát. Je tam toho samozřejmě spousta a mě se tento systém komunika zalíbil.

Obavy budou existovat stále, ale přeci mi neříkejte, že si do svých profilů zadáváte čísla vašich účtů, nebo rodná čísla...Možná je máte uloženy někde v počítači, ale jak píšu, ty vám může někdo vzít v podstatě kdykoliv se připojíte. Přirovnal bych to asi k jízdě v autě. Každý se může vybourat prakticky kdykoliv. Buď vás někdo smete, nebo si to zařídíte samy, když zrovna machrujete před partou svých kamarádů, nebo děláte dojem na svoji slečnu na místě spolujezdce. I přes tohle všechno jezdíme a sedáme za volant každý den...tak co? Je to jiné, než to, že se vám někdo může nabourat do počítače? Můj názor...NE! A jestli na to někdo má jiný názor, otevírám diskuzi:-).

1 komentář:

i2M-ovi řekl(a)...

Člověk občas o sobě řekne něco, co říci nechtěl. A to nejrůznější formou - od sdělení jedné osobě přes skupinu lidí až po sdělení pro všeobecné povědomí. A to, že to nechtěl (neměl) říci, zjistí hned nebo také až za nějaký čas. Nabízí se řešení vzít to zpět, což u jedné osoby při okamžité reakci, pokud potom "udrží jazyk za zuby" jde poměrně snadno, v ostatních případech je to stále více obtížnější a někdy i nemožné. Facebook je v první řadě technologie sociální sítě s obrovskými komunikačními možnostmi. A tak nezbývá než k ní a k podobným dalším přistupovat s premisou "neříkat nic co bys nechtěl říci resp. čeho bys mohl v budoucnu hodně litovat".