úterý 28. června 2011

Nová výbava

V článku "Malování světlem" a také v "Rušno na letišti" jsem se zmínil o nedávné koupi nového přístroje, který vystřídal kompakt od Panasoniku, který již zažil opravdu svoje. Při výběru jsem se jako neznalec nemohl spolehnout vůbec na nic a pouze jsem pročítal recenze. Rozpočtový limit také omezil výběr. Nakonec jsem obdržel několik rad od zkušenějších a zakoupil fotoaparát Canon EOS 500D, který byl sice trochu dražší, ale cena nakonec nebyla klíčová, neboť se mi ji podařilo srazit.
Přístroj sám o sobě není nejzákladnější zrcadlovkou od Canonu, nahrazuje starší 450D a poskytuje začátečníkovi celkem slušný hardware pro skvělé snímky. Důležitější než tělo, je však spíše objektiv, který na něj nasadíte. Ten totiž zásadně ovlivňuje výsledek na fotce. Využil jsem nabídky prodejce a pořídil universální objektiv téže značky EF-S 18-135mm. Ten mi do začátku postačil, protože nabízí dost velký rozsah od širokoúhlého objektivu až po telezoom. Několik týdnů po pořízení se mi navíc naskytla možnost tuto sestavu rozšířit o teleobjektiv. Netvrdím že akce na zboží jsou špatné, ale po prostudování několika recenzí jsem se raději rozhodl otázku skutečného teleobjektivu odsunout na neurčito(šetřit a koupit pořádný) a pořídit naopak externí blesk, který se mi hodil víc. Canon Speedlite 430EXII je kompaktní, ale přesto dobře vybavený. Pomalu ale jistě se s přístroji seznamuju a bude to chtít ještě mnoho hodin za očnicí, než se z nás stanou spojenci. Výbava je sice důležitá, ale dalším faktorem, který výrazně ovlivní výsledek je ten, kdo za fotoaparátem stojí. Mám ještě celkem slušné problémy s kompozicí, ale to se časem zlepší. Nikdo není hned profesionál. Cesta k němu vede nespočtem hodin praxe a mnoha hodinami teorie.

Žádné komentáře: