čtvrtek 5. března 2009

Udělej si doma už neplatí

Tak...teď si každý kdo máte auto zkuste sáhnout do svědomí, kdy jste se mu naposled věnovali trochu víc, než jen že jste umyli čelní a boční skla(ještě k tomu jenom z venku). Auto(auta) mám už od 18 let a jezdil jsem prakticky skoro ve všem, co má kola. Taky jsem se ale snažil vždycky o auto starat. Jak po interiérové, tak po motorické stránce.

Když si vzpomenu na Favorita a Felicii, tak šlo všechno hladce. V dnešních moderních autech je to ale čím dál obtížnější. S každou malicherností musíte do servisu a jakmile se rozsvítí žlutá kontrolka na panelu, hned se panikaří, co to zase bude a kolik to bude stát peněz. Do dneška si pamatuju, když jsem u Favorita měnil startér, chladič, nebo opravoval plovák, který ukazuje hladinu benzínu v nádrži. V Astře ani nevím, jestli se nádrž dá otevřít někde jinde, než jen u víčka na pistoli a první hledání otvoru pro ostřikovací kapalinu mi zabralo několik minut, přestože byl ve žluté barvě:-). Rok výroby v roce 2005 se zkrátka nezapře a jediné co můžete dělat, je udržovat motor v čistotě, na což jsem od doby, kdy Opla mám, moc nemyslel a tak to pod kapotou vypadalo příšerně. Kluci v práci si do mě párkrát rýpli, když to viděli a tak jsem s tím musel něco udělat. To bylo ale to nejmenší...protože nejtěžší oprava je u mě prasklá žárovka. Pokaždé když se to stane, tak to oddaluji:-). Přístup k ní je totiž v přední části podběhu kola, kde musíte nejprve odklopit plastovou krytku, která je pořádně špinavá a pak už jdete jen po hmatu. Ruku zastrčíte do díry a sloupnete gumový kulatý kryt proti prachu za žárovkou, pak znomu ponoříte ruku do útrob auta a nahmatáte žárovku, kterou pootočením vytáhnete. Bohužel ale délka kabelů nedovoluje vytáhnout žárovku z podběhu kola a proto ji musíte oddělit v dosti krkolomném postavení rukou. To samé platí o napojení nové žárovky. A to nejlepší na konec...zastrčit žárovku správně a nevidět přitom jestli jde dobrým směrem je někdy skoro nemožné.

Poprvé se mi však stalo, že praskla jiná, než jen potkávací. Parkovací žárovka nevydržela, ale ta se mění jinde. K ní se dostáváte přes motor. Bohužel je ale v místě, kde odkryjete gumový kryt, tak málo místa, že tam ruku prostě nestrčíte...takže... s prasklou PARKOVACÍ žárovkou budu muset do SERVISU!!! T O S N A D N E N Í P R A V D A !!!!

Žádné komentáře: