sobota 18. července 2009

Práce, práce, práce

Ještě to není rok, co jsem zpět doma, ale už to bude půlrok, co jsem opět zaměstnancem energetiky(utíká to jak voda). Původní práce elektromechanika, ze které jsem kvůli vidině lepšího odešel, se změnila na referenta zásobování a zkušebního technika v jedné osobě. Obě místa by prý nešlo naplnit dostatečným počtem hodin pro dvě osoby a tak je spojili. Místa mají úplně odlišnou náplň práce a proto se někdy za celý den nezastavím. Asi takhle...když nejsme ve skluzu a výroba jde normálně, tak mám celý den co dělat...pokud jsme ve skluzu, díky například zpoždění od dodavatele, tak nestíhám. Už na konci června odešla jedna moc milá paní, která mě zaučovala na pozici referenta a na konci srpna zřejmě(podle náznaků) odejde i zkušební technik, na jehož místo se stále zaškoluji. A zrovna v tu chvíli by nás měl zase čekat velký nápor ve výrobě. Zkouška ohněm se blíží, jsem na ni připraven, ale zřejmě toho budu mít nad hlavu. Co víc si přát, než těsně předtím dovolenou, kdy se mi nakupí spousty práce, která jde zpozdit na 14 dní, ale udělat ji pak stejně musím... Platově bych si to samozřejmě představoval jinak, když občas sleduji, jak někdo kdo má mnohem vyšší třídu než já se může zastavit, pokecat si, zapálit si několikrát za den cigárko, atd. To je ale všechno dáno tím, že jsem "zoban", jak vtipně poznamenávají někteří kolegové:-).

Časem budu určitě doufat ve zlepšení, přesto už dlouhou dobu přemýšlím o nějakém rozšíření kvalifikace, či rezervní variantě při dnešní nejisté budoucnosti každého(jak z hlediska růstu platu, tak budoucnosti firmy). To jak a co by se dalo dělat je celkem jednoduché, horší je to s uskutečněním. V úvahu samozřejmě připadá nejčastější varinta pro každého - čímž je vysoká škola(pro mě už pouze v případě dálkového studia). Už jsem si ji vyzkoušel a kamarádi jsme nebyli(střední škola mi sice dala základ k elektro, ale možná jsem opravdu měl jít zkusit nějaký úplně jiný obor). Místo toho jsem se vrhl do práce a nasbíral zkušenosti, abych asi nakonec dospěl k názoru, že něco vystudovat budu muset. Ať jde o školu, nebo o nějaké jiné možnosti, o kterých postupně získávám informace. Těch mám čím dál více a proto bude potřeba tomu dát nějakou formu, abych se zkusil rozhodnout co a jak. Podmínky pro studium mám více než přijatelné z hlediska zaměstnání. Času je mnoho a kdybych ho dokázal ještě efektivněji využít, byla by to paráda. Velké rekonstrukce u nás doma pomalu končí, začne se blížit čas zimy a ty dlohé večery, když nebudu se svým miláčkem, bude chtít nějak vyplnit. A to nejen utrácením peněz za sportovní vyžití, za které jak jsem spočítal dáte v zimě mnohem více, než v létě.

Žádné komentáře: