středa 21. května 2008

Ostrava

Trochu si zavzpomínáme. Vlastně jsem ještě nikdy nikomu neukazoval nějaké obrázky z místa, kde jsem bydlel skoro třičtvrtě roku. Jako rodilému hradečákovi mi Ostrava v prvních dnech připadala hodně velká a rozlehlá. Aby taky ne, je to třetí největší město ČR s téměř 320 000 obyvateli. Je jen o malinko menší než Brno a kdybych k tomu přičetl ještě okolí, tak je tam snad celá Praha. Jakmile se totiž jen trochu rozjedete po okolí, jste hned ve Frýdku, Havířově, Karviné, Opavě a tak dále. Protože jsme s našima hodně jezdili na dovolené po Čechách, tak jsem si dobře pamatoval některá místa. Třeba Rožnov pod Radhoštěm a Beskydy. Najednou mi stačilo sednout do auta a za půl hoďky jsem byl v Rožnově, nebo pod Lysou horou. Místa, která jsem měl spojená jen s dovolenou a s letními prázdninami se pro mě najednou stala součástí domova. A na Slovensko co by kamenem dohodil:-). Prostě nádhera, opravdu tam bylo kam jezdit na výlety.
Samotné město působí na první pohled jako obrovská továrna. Všude komíny a velké haly, těžní věže, železárny a tak dále. Když tu ale chvilku žijete, začnete vnímat i jiné věci. Krásnou a odlišnou architekturu, velké a rozlehlé parky a místa na vycházku. To všechno vám začne vytvářet úplně jiný pohled na město a ty negativní průmyslové zóny a cikánské čtvrtě(kde není radno chodit po setmění) si už dokážete odmyslet.
V Ostravě jsem se mimo jiné naučil zamykat se v autě. Po dobrých radách a potom, co mi jeden cikán vlezl do auta a nejdřív mi chtěl svůj telefon prodat a pak můj koupit. Vzadu jsem měl asi 6 satelitních navigací, co jsem vezl do HK, takže to nebyla příjemná zkušenost a já měl docela nahnáno. Jinak se ale v Ově(jak ji místní říkají) žije dobře. Moraváci jsou přeci jenom o trochu vstřícnější než my Češi. Pokud bych si měl někdy v budoucnu vybrat místo, kde budu žít, bude Ostravské okolí patřit do uzšího výběru. Přímo ve městě bych bydlet nechtěl. Maximálně v jedné z jeho odlehlejších částí kde je klid. Je to ideální místo pro podnikání dovolené. Je odtud kousek na Slovensko a do Tater, které miluji. Polsko je pár kilometrů za Ovou a vzhledem k mé jazykové průpravě tady v Irsku, by mi cestování k našim sousedům určitě nedělalo potíže. A neposlední řadě jsou i Beskydy nádherným místem!! Na závěr připojuji galerii FOTEČEK. Nejsou moje, ale dá se podle nich udělat obrázek. A taky v ní je pár fotek z našeho bytečku, aby jste si udělali obrázek našeho bydlení v Porubě.

Žádné komentáře: