středa 14. května 2008

Poloostrov

Tento článek budu zároveň umísťovat na náš starý blog, protože ještě moc lidiček nezná adresu toho nového. Na tom se ale pracuje:-).

Záliv Galway Bay zasahuje ve středozápadním pobřeží hluboko do vnitrozemí. Končí u našeho Oranmoru. Jinak se ale rozděluje na spoustu dalších, menších zálivů. Hlavně na jeho jižním pobřeží, kde žijeme i my. Náš domeček je v místě, kde dva zálivy svírají pevninu, ale už nepokračují dál. Máme tedy dobrou pozici a nemusíme se vracet, když se chceme někam projít, nebo projet. To se děje jen když jedeme do Galway. Bohužel na spoustě z nich nevedou cesty až na konec...je to většinou oplocené a jsou tam pastviny. Dnes mě ale napadlo, že by se to dalo obejít... Sbalil jsem si pár věcí sebou a za nádherného počasí jsem vyrazil. Hned na začátku cesty vedle mě něco spadlo...měl jsem kliku, nějaký pták zrovna potřeboval ... a tak to poslal přímo vedle mě:-)! To bych se musel vracet...pak už bylo všechno v pohodě. Cesta ubíhala a já se za chvilku dostal na konec. To už se dalo jít jen po pobřeží. Samé kameny, nebo hrubší písek...no, na romantickou vycházku ve dvou to nebylo, ale když jsem dorazil na místo, bylo tam báječně. Na konci je malá strážní věž, zřejmě ze středověku. Bylo tam moc krásně a od první chvíle, kdy jsem se dostal za jeden výběžek mi dělali společnost zajíci...:-). No jo, vždycky nějaký pelášil jak jsem ho vyrušil. Tahle cesta se dala podniknout jedině za odlivu, protože při přílivu je tohle všechno zalité vodou. Nejde to odhadnout dopředu, protože se to tu co chvíli mění. Ale vody bylo ráno málo a i kdyby začínal, tak se to dá v pohodě stihnout. Taky že začínal...ale k tomu se dostanu za chvíli. Chvilku jsem poseděl, posvačil a vyrazil jsem zpátky. Cesta byla lepší, chvilku jsem šlapal po trávě, ale pak zmizela a byla tam zídka do pastviny. Takže jsem musel zase k vodě a na kameny:-). To už jsem měl v nohách hezkých pár kilometrů, dokonce jsem viděl i lišku. Těch je tu spousta, ale jsou plaché... Blížil jsem se z druhé strany na začátek mojí cesty, ale ouha:-). Ze zálivu ústí ještě dva malé rybníky, které se napouští a vypouští s přílivem. Je tam malá hráz, která je odděluje od zálivu. Jenže stavidlo má na délku asi 4 metry a příliv už byl hezkou chvíli v pohybu:-). Nejdřív jsem to chtěl přeskočit, ale mrkněte na to, to bych asi nedal:-).
Proud byl už silný, takže se to nedalo ani přebrodit. Zpátky se mi nechtělo, takže jsem nasadil tempo a zkusil obejít oba rybníky po vypuštěné hladině. Zvládl jsem to tak akorát:-). Přijít o půl hoďky později, tak musím přes něčí pastvinu, jinak bych se domů nedostal. Zkrátka se to povedlo, zabralo mi to asi 3 hodinky a teď už jen relaxuju a chystám se na večer do práce:-). Na závěr samozřejmě přihazuji pár FOTEK.

1 komentář:

Martin a Jitka řekl(a)...

No kámo taky nevím zda by jsi to zvládl přeskočit , ale pokus o to by byl taky nový zážitek :))))