neděle 25. května 2008

Přístav

Tak jsem zase zpátky:-). Chvilku to trvalo, ale dvanáctidenní pařba a flink v práci chtějí celýho člověka:-). Tedy zatím jen 11, protože ten poslední den mě čeká dnes:-). Včera večer se mi ale povedlo něco, na co jsem čekal celou tu dobu, co chodím do zaměstnání.

Každé ráno a večer míjím cestou do shopinu přístav Galway. Není velký, když jsem ho viděl poprvé, tak mě ani nenapadlo, že by v něm mohli kotvit i nějaké větší lodě. Opak je ale pravdou. Sice se jich sem nevejde moc najednou(tak tři až čtyři), ale o to zajímavější podívaná to je. Umět se s takovou "krávou" vytočit v úzkém přístavišti, je náročná věc. A to se mi včera povedlo vidět. Vracel jsem se z dvanáctky a nebylo nic, co by mi zlepšilo náladu. Jen jsem vyšel z ulice do přístaviště, hned bylo o zábavu postaráno. Loď na vlas podobná té na fotce se chystala na vyplutí. Lana odvázaná a pomalu začínala couvat. Vždycky jsem přemýšlel jak to tam dělají, protože přístav je kvůli přílivu a odlivu vybaven zdymadlem, do kterého vede jen úzka propusť. A natočit takhle dlouhou loď v úzkém obdelníkovém profilu kotviště, není asi žádná sranda. Klobouk dolů pane kapitáne:-). Všechno bylo tak jak má. Zapnul jsem video a do toho občas pořídil nějaký záběr. Večerní slunko mi sice první záběry trochu zkazilo, ale to mi vůbec nevadilo. Stál jsem u mola a pár metrů odemě se směroval menší tanker na vyplutí. Paráda. Počínal si velice opatrně a do propusti se blížil pomalu. Vešel se tam na chlup:-). Širší loď by asi neproplula. Za ním ještě vyjela malá loď "pilot". Ta tu doprovází každé větší plavidlo od mola, nebo k molu. Cesta do přístavu je totiž jasně daná a kdyby loď jela jinudy, tak skončí nejspíš na mělčině. Tenhle typ a velikost lodí tu kotví asi nejčastěji. Některé jsou úplně stejné, jen se liší názvem. Máme tu ale taky irské vojenské námořnictvo. Zatím jsem viděl tři lodě, které se střídají. Nejvíc se mi líbí ne ta, co je tady na fotce, ale ta, co ji budu přidávat do galerie. Je z nich největší a tvarem před můstkem připomíná americká letadla F-117 Stealth. Že by neviditelná loď pro radary. No to by asi nešlo, ale přední část je udělaná tak, aby odrážela co nejméně radarových paprsků:-). Musí být zajímavé se na takové kocábce plavit po oceánu. Jsou to ale podle mě spíš jen hlídkující lodě při pobřeží. Na širé moře se asi vydávají větší. No a na závěr jako vždy pár FOTEK z našeho harbour:-)

Žádné komentáře: