sobota 31. května 2008

Na čtyřech kolech

Vzpomenete si někdy na sny z dětství...? Čím jste chtěli být, kolik věcí jste si přáli. Spousta lidí říká, že si splnila dětský sen, když si koupí něco(samozřejmě hodně drahé)po čem dlouho touží. Pro někoho to jsou hmotné statky, pro někoho zážitky, nebo dokonce zkušenosti. U mě je to zatím tak napůl...zážitky jsou něco co vám nikdo neveme, ale nějak se k nim musíte dostat. A když je máte spojeny s cestováním, tak to pro vás znamená nějaký dopravní prostředek. Od malička mě cokoliv co má motor lákalo a fascinovalo. Ne ale natolik, abych skončil jako mechanik. Technika je krásná věc, ale jak rozdělat a zase složit motor mě nikdy nebralo. Spíš jsem se soustředil na vzhled a jízdní vlastnosti. První autíčko byl Favorit. Měli jsme ho s bratrem 3 roky. Panečku ten dostal zabrat. Tenkrát se tunilo:-). To byly časy...palubka celá na modro-stříbrno, sportovní volant, pedály, řadička, litá kola, muzika a vzadu dvě deseticentimetrové díry, které ohlašovaly náš příjezd už minutu dopředu. Nedám na něj ale dopustit! Vyjezdil jsem se a byl připraven na další metu. Hledání začalo a za pomoci známeho z bývalé práce vylezla na povrch Felicia v 1.6GLX. Ďábel na čtyřech kolech v porovnání s Fanoušem:-). Silnější motor dělá s lehkým autem divy! Úpravy už ale nebyly tak rozsáhlé. Jen muzika a vychytávka v podobě dálkového ovládání, kterým se dal nastartovat motor, zjistit spoustu údajů o autě a samozřejmě ovládání zámku. Byla bezva, ale ohřála se u mě jenom rok! Pak přišel bum...Nabídka která se neodmítá...Pravda je, že moje horká hlava si to měla chvilku rozmyslet, ale stalo se a teď už jsem za to moc rád. Opel Astra v 1.7 CDTI z Německa. Jezdil jen rok jako předváděčka v autosalónu a byl výborně zajetý!! Když se dupne na plyn, je to letec! Má totiž o deset koníků víc, než je standartní verze a k tomu šesti kvalt. Už jsem se s ním dvě stě proletěl a je to nářez(už ale neblbnu:-)). Nedělají tyhle auta zvlášť, aby byla perfektní??? Nevím, ale už ho budu mít dva roky, nalítáno 60 000km (celkem už má 80 000km)a bez jediné závady. Jen trochu zazlobil počítač, ale z toho nic nebylo. Dovezlo mě(nás) všude a bylo už na tolika místech světa, že by mu to mohlo lecjaké autí závidět:-). V současné době ho mám sebou v Irsku, kam nás bezpečně dovezlo. A tady už nedostává tak zabrat, jako v Čechách. Šetřím ho:-). A co bude dál...no do jiného určitě nepůjdu! Tohle je mazel:-)! A navíc, podívejte se, co se děje s ropou. Za pár let budem možná na suchu a auta nebudou mít žádnou cenu, nebo se budou muset za draho přestavovat na jiný pohon. Chvilku počkám, času je dost. Ale něco mě láká přeci...:-). Střídavě se mě to drží od patnácti let...možná že o tom ještě dnes napíšu a nebo si to nechám až na zítra. Nový měsíc se musí oslavit zajímavým článkem, ne? A já už mám jeden klukovský sen, autíčko, které se mi rok hrozně líbilo, splněný a stojí v "garáži". Žádnou v Irsku nemáme, ale tak se to říká, ne:-)?

Žádné komentáře: