neděle 1. června 2008

V jedné stopě

Jak už jsem psal v minulém článku, tak tahle myšlenka mě střídavě opouští a přichází už od mých 15 let. Především to vždycky záviselo na vývoji té nejdůležitější věci a tou jsou finance. V roce 99 jsem si udělal svůj první řidičák, který byl(jak bylo tenkrát nastaveno) na motorku do objemu 5O. A v té době nemohlo následovat nic jiného, než že jsem rodiče ukecal na hrozně populárního Simsona. Zelené enduro jsem proháněl od prvních kilometrů hodně divoce. A zůstalo u nás 6 nebo 7 let. Ke konci už moc nejezdilo, ale to bylo hlavně proto, že jsme už s bráchou měli Favorita. Prodal jsem ho před(myslím) dvěma lety někomu z Trutnova. A ani jsem nevěřil, že bych za něj mohl dostat tolik. Zkrátka štěstí...No ale co dál. Ještě když jsem si dělal papíry na auto, tak jsem rozšířil svoji licenci o motorku do objemu 350. Takhle to nastavili rok předtím, než jsem je dělal. Kdyby mi to vyšlo dřív, už jsem mohl mít neomezený objem. No nic, čekala mě ve 21 letech ještě jedna zkouška, ale příjemná. Při rozšiřování totiž už nemusíte psát testy a techniku. Máte jenom zkoušku z jízdy. A vzhledem k tomu, že ten den pršelo, tak jsme to po 200 metrech otočili a se slovy:"Dál jet nemusíme, umíš to" se se mnou komisař rozloučil:-).

No ale co dál...teď je už velký skok. Nová motorka o větším obsahu už totiž stojí stejně, jako nějaké nové auto...čím to je, to nevím! U mě zvítězilo auto, protože se považuji především za praktického člověka a motorka(i když v hustém provozu může být výhodou) není moc praktická. Spíš je to taková životní cesta. Které jsem se ale v myšlenkách nikdy nevzdal. A především tady v Irsku se mi otevírají nové možnosti...Nemyslím tím koupi, ale především finační stránku. Protože se tu dá opravdu hodně šetřit.

Jak nás tak poslední dobou pozoruji, tak tohle všechno jsou jen úvahy a nápady, které nás tu provázejí každým dnem. A všechno se může ještě desetkrát změnit. Mám ale pocit, že jakákoliv změna už nikdy nebude na úkor pohody a klidu, který mi dává pobyt tady! A to je hrozně moc důležité v dnešní uspěchané době!

Abych vám ale trochu přiblížil můj další klukovský sen, tak se objevuje v obrázkách, které lemují tento článek. Nikdo neříká, že to musí být zrovna tahle, ale pro motorky od značky BMW jsem měl vždycky slabost a jak už jsem psal, tak jsem člověk praktický. Takže motorka by se měla vyrovnat s většinou terénu, měla by být pohodlná pro dlouhé cestování jak na silnici, tak po nezpevněné cestě a měla by mít výdrž motoru otestovanou zkušenostmi pro dlouhé cestování. R 1200 GS tohle všechno má, i když od BMW je ještě několik jiných typů s podobnými vlastnostmi. Třeba 1100, nebo 1150 GS. A protože nejsem žádný "brusič kolen" (díky Radku za perfektní název) a rychlost mě nikdy nefascinoval, tak může být volba snadná. Než ale nějaké takové rozhodnutí přijde, uplyne ještě dlouhá doba! A mnoho éček by se muselo ušetřit:-).

Na druhou stranu si ale to cestování představte! Kdo nikdo na dvou kolech neseděl, tak ani nemůže, ale vy ostatní vzhůru do vaší fantazie. Nestojí tohle za ty zážitky!!

Žádné komentáře: