sobota 21. června 2008

Jak na to

Peníze, peníze, peníze...jak s nimi nejlépe naložit, jak je nejlépe zhodnotit a jak je pokud možno jen tak nevyhodit z okna. To jsou otázky, které si spousta z nás určitě pokládá a ještě dlouho bude.

Pokud jde o mě, tak se mi nejvíc dařila ta poslední možnost, ale v opačném slova smyslu. Nebudu se tady zamýšlet nad tím, proč tomu tak bylo...sám to možná dost dobře nevím, ale jsem rád, že tohle období mého života mám snad za sebou.

Nikdo z nás v Irsku nevydělává v korunách, ale v eurech. Proto všichni bedlivě sledujeme vývoj kurzu a jakákoliv změna ve prospěch koruny nás nenechává chladnými. V posledních třech týdnech se to navíc rapidně zhoršilo. O celou jednu korunu během posledních 14 dní - neuvěřitelné. Někdy o tom chvilku diskutujeme, ale jak včera dobře poznamenal Radek: "Tak to prostě je a musíme brát situaci jak leží a běží" - nepíšu to doslovně:-). A má pravdu! Sice bychom teď prodělávali, ale i tak je práce a život obrovskou zkušeností k nezaplacení a navíc podmínky pro vydělávání peněz tu pro nás budou dobré i když by bylo euro třeba jen za 20 korun:-).

Jsem rád, že mi k tomu každý týden posílá taťka spoustu informací emailem. Jeho přehled bych chtěl mít, baví ho to! A má to všechno desetkrát zajištěné a musím říct, že si vždycky rád přečtu všechny jeho i mamčiny rady.

Sám jsem se chvilku okolo financí motal a vím, že to není nic jednoduchécho a že se všechno musí chápat z dlouhodobého hlediska. Zhodnotit peníze za pár týdnů na burze dokáže jen opravdový machr, co se nebojí riskovat a ještě k tomu musí mít dostatečnou dávku odvahy a štěstí. A obyčejný člověk tolik možností nemá. V současné době je tu nabídka desítek pojišťoven a jiných podobných institucí, které se předhánějí ve všem možném. V první řadě si musíte uvědomit, že oni to nedělají pro vás, ale pro sebe, ať říkají, co chtějí...přeci kdyby jim šlo o vás, tak za to nebudou nic chtít:-). Takže z každého výnosu si něco vemou. Na druhou stranu se ale starají o všechno za vás. Vy si jen vkládáte peníze. No řekněte...kdyby jste si takhle uložili peníze na váš běžný účet - a) donutíte se je neutratit...? b) myslíte, že je v bance takhle zhodnotíte? Sáhněte si do svědomí a zjistíte, že většina lidí v čechách nejsou schopna takhle spořit...já nebyl vyjímkou!

Samozřejmě že záleží na tom, jaký máte aktiv...pokud máte málo, tak si to málo necháte radši do rezervy, než by jste ho někam vložili, že? Opět můj případ...ale příchodem sem se toho dost změnilo. Už přemýšlím kam, kde a jak co uložit, aby se mi to zhodnocovalo a do čeho nejlíp investovat...v tuto chvíli dávám hodně kaček do života - to je pro mě nej investice, ale zároveň jsem začal myslet i na zadní vrátka...takže ukládám, ukládám a ukládám.

Z mého odchodu z finanční branže mi zbyl už jenom investiční program, který jsem si založil a který má i spousta z vás. A jak už jsem psal před malou chvílí...vyplácí se jedině dlouhodobost!!! Přikládám k tomu obrázky vývoje jednoho z hlavních fondů tohoto produktu...na začátku je za poslední rok a vždycky k tomu přihodím rok navíc, aby jste si mohli udělat představu, co to znamená dlouhodobost. Takže to otevírejte z leva doprava. A nejdelší doba (zhodnocení za poslední čtyři roky) bude na konci. Všem těm, kteří se v tom vyznají lépe než já, děkuju dopředu za případné komentáře a rady.

Žádné komentáře: