pátek 13. června 2008

Salón republiky

Asi před měsícem jsem napsal článek o Ostravě, která se na necelý rok stala mým domovem. A určitě patří do skupiny míst(teda alespoň její okolí) ze kterých si jednou budu vybírat...Ne že by se mi doma nelíbilo, ale znáte to...život potřebuje pořád nové podněty. A život je změna! Tak žijme na plno!

Sice nemůžu napsat, že jsem v HK přímo vyrostl, protože naši mají baráček asi 4km od něj. Ale to je hróóóózně blízko a od svých 15 let, kdy jsem nastoupil na střední(viz foto), jsem v něm byl pečenej, vařenej...a někdy i smaženej:-). Většina mých přátel pochází z města, protože jsem se dostal mezi lidi, až teprve příchodem na střední. A tam to všechno začalo...ještě do dnes si pamatuju, jak to pro mě bylo veliké město...a dnes? Z jednoho konce na druhý prolezlé křížem krážem:-). Ale teď jsem to nemyslel z pohledu lihových flámů po městě:-). Nemám to rád a rozhodně nepatřím mezi lidi, co se zlijou každý volný víkend...já jen každý druhý:-):-).

No ale chtěl jsem napsat něco o městě, že:-)? Na historii mě nikdy moc neužilo, i když jsem si před napsáním tohoto článku prostudoval některé historické události, tak jich sem moc psát nebudu. Snad jen to nejdůležitější, co tomuhle městu vtisklo nezaměnitelnou tvář. Když se podíváte na fotky, které připojím na závěr, tak si můžete všimnout velké podobnosti tvarů a barev budov. Architekti Kotěra a Gočár vtiskli městu nezaměnitelnou tvář, kterou jsem v žádném jiném neviděl. A že jsem byl už skoro ve všech velkých městech ČR.

První urbanisticky řešené město...poslední dobou jsem už nadával, že není kde zaparkovat, že je hustý provoz a tak dále. Ale stačilo jednou vyjet do Prahy, nebo Brna, nebo se přestěhovat do Ostravy a rázem jsem HK zpět miloval. Genialita dvou perfektně navržených okruhů dopravy(vnitřní - okolo centra a vnější) je úžasná. Už to není co bývalo, ale jak píšu, pořád se dá HK i ve špičce dobře projet. Zkuste si to jinde:-).

Rozlohou není velké a protože je všude spousta parků a volných prostranství, tak to(až na centrum a průmyslovou zónu) nikdy nepůsobí přeplácaně. Navíc je to placka:-). Jediné vyvýšené místo je na Novém hradci, který je na kopci a při hezkém počasí, je tam nádherný výhled na město a na Krkonoše. Zkrátka kdo chce, najde si v něm vždycky to dobré a nebude vidět jen ty negativa! Sice nemám přehled, jak v HK a okolí pokračují nové stavby, ale nutno dodat, že některé už byly potřeba. Třeba autobusové nádraží...desítky let se čekalo...sice to sebralo stovky miliónů(stejně jako rekonstrukce pivovaru na krajský úřad), ale snad už konečně bude všechno s dopravou v pohodě!

Vám všem kteří žijete v HK(a že je vás většina, co znám), tak asi tenhle článek moc nedá. Ale ostatním určitě ano a já ho napsal především proto, protože si rád zavzpomínám a tohle je dobrý způsob...alespoň mě se líbí:-). Na závěr slíbené OBRÁZKY města.

Žádné komentáře: