úterý 17. června 2008

Názory se mění

Není tomu tak dávno, co jsem ještě v našem společném blogu s Miškou psal zajímavý článek, jehož myšlenka mě neopustila, ale tak trochu se schovala do ústraní vlivem událostí posledních měsíců. Story se jmenovalo "Evropská vuelta" a psal jsem v něm o nápadu - objed Evropu během půl roku na kole. Asi 15000km od jara do podzimu. Ten nápad mám stále v hlavě, ale člověk časem, i po rozmluvách se zkušenějšími(co už něco podobného jeli), příjde na podstatné mínusy, které z toho plynou. A i když rád jezdím na kole a nějakých těch "pár" tisíc km mám za sebou, tak chci poslední dobou od cestování víc.

Umět se rychle přesunout, za den najet stovky kilometrů, nebýt po celém dni na pokraji sil, přesto si užívat krásu jednostopého cestování a zažít nějaké to dobrodružství, nejlépe s partou podobných nadšenců, které jsem už zřejmě našel. Tak to je moje představa.

Nicméně všechno záleží na tom, co je až na posledním místě - a to jsou finance! Pořízení stroje není zdaleka levnou záležitostí a to k tomu musím ještě připočítat výbavu. Protože na pořádné cestování musíte mít doplňky ve formě kufrů, padáků a dalších krytů a vychytávek. Silničkář ze mě totiž na 100% nebude. Ještě že už mám řidičák... dělal jsem ho třikrát, protože naše vyhláška se měnila rok od roku. Takže nejdřív na malou motorku, pak do 350 objemu a nakonec před třemi lety na neomezeně:-).

Jeden článek už jsem na tohle téma napsal, ale teď nepíšu jenom o stroji, ale o plánu. V současné době se mi hodně líbí BMW F 800 GS(viz. foto na začátku a galerie), ale je to novinka a bude drahá. Takže se uvidí:-)!

No a plán...takový tajný plán, který už ale spousta z vás zná je, že... Na jaře příštího roku pořídit mašinku, vzít si ji sem a tady se vyjezdit(samozřejmě na jaře už nějaká první cesta za dobrodružstvím s partou). No a pak se zdržet ještě do příštího jara, našetřit kačky, vrátit se do Čech s věcmi a někde pár měsíců cestovat. S Radkem se shodujeme na tom, že nejkrásnější místa jsou ta nejvíc zapomenutá, takže Balkán, Ukrajina, a dál na východ. Jídlo a ubytko za babku a nádherná příroda nikým nedotčená. No a pak se na podzim zase přesunout někam do zahraničí za prací. Spousta lidiček mě inspirovala, viděl jsem hromadu fotek a proto mě začala lákat Skandinávie. Další varianta je Austrálie, ale je to kapku z ruky:-). A navíc mi teta ze Zélandu píše o nějakých hadech a obřích pavoucích, které tam mají třeba i na zahradě(ne na NZ, ale v Austrálii). No a dostat motorku na tenhle kontinent, to bych se asi nedoplatil. Takže to je ve hvězdách. Ono vlastně všechno co jsem napsal je ve hvězdách. Ale je to můj sen a všichni určitě znáte moje heslo, které mám na začátku blogu!! Tak mi držte palce, díky!!

8 komentářů:

Martin a Jitka řekl(a)...

Myslis heslo ,, Připoutejte se, nekuřte a za jízdy nemluvte s řidičem ,, asi ne vid :) No preju at to vse vyjde tak jak planujes !

Radek Hojgr řekl(a)...

Juhaaa, uz se na tu Ukrajinu trepu jako maly ratlik... Co ty Martine, ty se nepridas?

Unknown řekl(a)...

ale zapomente ze jedete bez bab, ja jedu takyyyy :o)

Radek Hojgr řekl(a)...

Tak to hosi vypada ze pojedu s "batohem" :) Ale aspon dostaneme masaz a takova masaz nekde mezi medvedama a vlkama uprostred ukrajinskych lesu... no povazte :)

Unknown řekl(a)...

jojo, vzal sis kliste :o)))

Radek Hojgr řekl(a)...

A jeste jednu vyhodu to ma - ale to tady nemuzu tak verejne diskutovat - douvisi to s tim ze si budem stavet stan tak sto metru od vas :)

Unknown řekl(a)...

souhlasim :o))))

Martin a Jitka řekl(a)...

No strasne rad bych se pridal , ale ja jsem ten typco chce mit odreny kolena . Suzuki bandite je muj favorit . Uvidime jak vse bude , ale jsem pro kazdou spatnost . A jestli me budete s Radkou budit ze spani az budete trenovat ve stanu tak vam prijdu vytahat koliky :)