sobota 21. června 2008

Povodeň

Je sobota večer...nejrušnější den v shopinu je za námi(na konci článku se dozvíte, proč jsem byl dnes v práci a zítra jdu též) a já se pomalu připravuji na závěr = odvoz kartonů a krabic z prvního patra. Všechny obchody je po zavíračce vystrčí ven a já je jen seberu. Uteče to jak voda a kluci z ochranky mě nikam nevolají, protože se za chvilku zavírá...a úklid udělá noční směna.

Celý dnešní den sem tam pršelo a okolo půl sedmé začalo znova...déšť zesiluje a do vysílačky se ozývá Nathan...aha, zase kape přes střechu do shopinu. Vezmu dva kýble a jdu na známé místo. Děje se ale něco jiného...už to není kap, kap ale proud vody, který crčí dolů...a vedle další a další. Uzavíráme pomocí bariér celou prostřední část shopinu.

Ve chvíli kdy jsem na cestě s další výstražnou značkou na mě začínají mávat kolemdoucí. Z úzké uličky, která ústí ze schodiště ze 6. patra, se začala valit voda. A to doslova! Na schodech to vypadá jako v peřejích...někdo velice chytře nainstaloval trubku odvodu vody ze střechy podél schodiště a v 1. patře, kde voda padá z několika metrové výšky, udělali kloub. Ten nevydržel nápor přívalového deště a celý se utrhl. Všechna voda ze střechy(a ta je pořádně velká) se valila do centra.

Svoji lámanou angličtinou jsem se snažil vysvětlit do vysílačky co se děje, ale moc se mi to nedařilo...takže jsem doběhl pro Nathana, aby to řekl on...jo a podlaha je fakt kluzká, když je mokrá. Ještě teď mě bolí zadek:-). Voda se valila i do eskalátoru, který jsem musel zastavit, aby nedošlo ke zkratu. Osvětlení na několik minut vypadlo a celý systém jsme museli restartovat.

Voda se valila do zavřených obchodů i do supermarketu Dunnes Store, který je součástí centra...no a najednou se zavíralo. Supermarket má zřejmě víc mopů, než celý shopin, protože tam bylo rázem sedm týpků, co mopovali. My jsme na to ze začátku byli jen čtyři, než přijeli posily. Když jsem odcházel(o 45 minut přečas), bylo tam 17 lidí z APS. Na pomoc nám přijeli i dvě dodávky s vybavením.


Do centra během pár minut dorazila Olívia(zástupce managera) a další členové ochranky, kteří začali postupně chodit po celém centru a zjišťovat škody. Přicházeli i zaměstnanci krámů uvnitř, aby otevřeli a mohlo se vše zkontrolovat. Jsem zvědavý, jak to tam bude zítra ráno vypadat...udělal jsem dvě fotky, ale jejich kvalita utrpěla...podlaha je jako sklo a nenechte se zmýlit, bylo tam v tu chvíli asi centimetr vody...

A proč jsem byl v práci...no, má to cenu vůbec vysvětlovat:-):-). Vzpomeňte si, kdo byl ten nový a nemusím psát ani řádku. Velmi dobře mě prvním dojmem oklamal. A zazvonit Slavkovi, že nepříjde 15 minut před otevírací dobou, to už mluví za všechno!!!No alespoň budu mít zase super kačky, stejně celý den propršel:-)

Žádné komentáře: