pátek 20. června 2008

Po moři

Jak už jsem psal v minulých článcích, cesta domů se velmi rychle blíží a než se nadějete, budu rezervovat lístky na trajekt. Jsem asi jediný Čech, který nepoužije během roku v zahraničí pro návštěvu rodné vlasti letadlo. Cestování autem a následně trajktem je sice delší a dražší, ale zase má svoje nezaměnitelné kouzlo. Pár řádků jsem o cestě napsal již na našem starém blogu, ale přímo o konkrétním nalodění, cestě a vylodění jsem nenapsal nic. A když mám tolik fotek, tak vám to můžu alespoň trochu přiblížit.

Cestovat z Francie lodí do Irska jde ze dvou přístavů - Cherbourg a Roscoff. My jsme se v únoru naloďovali v Cherbourgu. Než jsme ale vyrazili, museli jsme trajekt rezervovat. Je to to samé, jako s letadlem, jen tam vyplňujete mnohem víc informací a taky postupujete ve více krocích. Stačí se jen připojit na stránky IrishFerries a můžete začít. Cestu je dobré naplánovat tak, aby jste dorazili do přístavu tak tři hoďky před odjezdem...nebude tam ještě taková fronta. Nám se povedlo dorazit 8 hodin před vyplutím, takže jsme na stanovišti byli druzí a čekalo se...:-). Když jsem poprvé viděl tu naši "mrchu" vplouvat do přístavu, tak mě zamrazilo. Ono to na obrázku nevypadá, ale teprve když stojíte před ní, tak si uvědomíte, jak je obrovská, co všechno se do ni vejde a hlavně co to muselo stát peněz. Loď, která jezdí na této trase se jmenuje Oscar Wilde.

Při odbavení vás většinou nikdo nekontroluje. Předložíte rezervaci a oni vám vydají palubní lístky. Pak už jen projedete pasovou kontrolou a vzhůru k dalšímu čekání na povolení na vjezd do lodi. Nejprve se do něj musí naskládat kamiony a pak teprve auta, takže jsme čekali asi tak 45 minut. A opravdu jsme do útrob lodi vjížděli jako druhé auto.

Zaparkováno, to nejnutnější sebou a šup do výtahu. Patro máte napsané na lístku...stevardka u výtahu nás navedla a my ještě museli nějaký ten metřík pěšky, protože loď je docela dlouhá. Klíče tu nemají, zámek je na kartu(lépe řečeno na palubní lístek). A jsme v kajutě...pro první cestu jsme záměrně vybrali bydlení s oknem, ale příště už 20 éček navíc nedám a budu klidně bez okna. Prakticky k ničemu to není, jen pro lepší pocit:-). Jinak ta fotečka není z naší kajuty...máte totiž možnost si vybrat od 2 do 5 hvězdiček(cena pak stoupá rychle) a tohle je ta nejluxusnější kabina na lodi. Fotky naší a jim podobné, budou v galerii na konci. Místa tam nebylo nazbyt, všechno praktické a účelné. nicméně po dvou nocích strávených v autě, mi to tam připadalo víc luxusní, než doma. Postel je zkrátka postel:-).

Před vyplutím vám začnou cosi mluvit do rádia, ale vy to neslyšíte...víc nahlas mi to dát nešlo a i když bydlíte skoro až nahoře, tak lodní motory jsou dost slyšet. Ale nebojte, že by se v tom nedalo usnout. Vyplutí a přistání lodi jsou ty nejzajímavější zážitky...stejné jako v letadle. Já se jen těším, že teď budu mít víc fotek, protože jsme vyplouvali v noci a při přistání nás vyhnali z kajuty asi půl hoďky dopředu...příprava pro nové pasažéry.

Jinak jsme většinu plavby prospali...unava po náročné cestě byla znát. I přes to všechno musím všem doporučit, aby si to alespoň jednou v životě zkusili. Je to nádherný zážitek, zvlášť když loď celou cestu mírně houpe:-). Teď se těším na cestu mnohem víc, protože už to znám a nebudu ve stresu - kam jet, kam se mám zařadit, co když po mě budou něco chtít, můžu tady zastavit a tak dál:-). Na závěr už jenom informace - letadlem je to sice levnější(cesta tam a zpět cca 70 až 120 euro) , ale za ten zážitek na lodi to stojí (cesta tam i zpět s autem pro jednoho 360 euro + nafta).

A tady máte pár obrázků. Některé z nich jsem ještě nikdy nepublikoval.

1 komentář:

Martin a Jitka řekl(a)...

bojím , bojím , bojím