neděle 19. října 2008

Kalkuluju

Pro ty co mají rádi čísla jsem si připravil menší shrnutí celé dovolené. Nejde ani tak o peníze, spíš o to, aby si každý mohl udělat obrázek, že dovolená sebou může někdy nést i něco jiného, než jen sluníčko, opalovaní, moře, nebo třeba lezení po horách.

Moje cesta domů trvala přesně 48 hodin a to včetně 18-ti hodinové plavby na trajektu. To bylo jediné místo, kde jsem spal. Něco mě neuvěřitelným způsobem táhlo domů. Nejdelší pauza byla hodina a půl v Holandsku, kde jsem ale nespal, ale kecal s kamarádem(a jeho kamarádem), který tam byl na praxi. V deset hodin večer ukázala navigace v Gorinchemu(Holandsko), že v HK budu v děvět ráno a je přede mnou 950 km:-). To byla nejtěžší cesta, jakou jsem kdy absolvoval... Zpátky do Irska jsem jel už s rezervou, protože jsem chtěl spát. Celkem mi to tentokrát zabralo 54 hodin. Včetně spánku, trajektu a návštěvy pláže Omaha. Dohromady jsem tedy za dovolenou najezdil 6200km(2200 bylo v Čechách) a při průměrné rychlosti 67km/h to znamená, že jsem strávil za volentem celkem 93 hodin čistého času. Čtyři dny z celkových dvaceti jedna a k tomu ještě den a půl na trajektu. Auto se mi teď hnusí:-):-).

Dovolená doma...to je trochu neobvyklé, ale musím říci(napsat), že jsem si to užil! I když to už každý ví. Stihl jsem opět pár nákupů a každý to zná, že jdete do obchodu pro něco a odejdete s něčím jiným, nebo toho máte dokonce víc. V hradecké prodejně KB-sport se mi opět věnovali na 100% procent. Fleece, čelovka, nějaké funkční prádlo a znovu sleva pro stálého zákazníka...to samé platilo i v AGI, kam jsem si po poradě s kamarádem přišel pro repro k laptopu. Neměli ho na skladě, ale druhý den už jsem si ho mohl vyzvednout. Jen mě překvapilo, že je trochu větší(na obrázku tak nevypadal - Genius SW-HF 5.1):-). No ale hraje výborně a tak jak mám rád - až se otřásají zdi:-).

Poslední velká věc, která mě čekala bylo auto. Ještě v Irsku jsem přes internet obchod zakoupil sadu letních pneumatik Dunlop. Ohlédnu-li se zpět, tak každému doporučuju, aby to nedělal a spíše využil nabídky ke hledání a následně potom ke snížení ceny přímo v pneuservisu, nebo kamenném obchodě. Na pneumatikách totiž byly určité nesrovnalosti, kterých si všiml jak mechanik v pneuservisu, který je přezouval, tak následně já, když jsem hned první den měnil kola(tady zimní nepotřebujete:-)). Jenže nebyl čas to řešit...a navíc, nebyla to nějaká podstatná závada. Jen nesrovnalosti v číslech a místech výroby.

No a to nejdůležitější - servis a STK. To byl totiž hlavní důvod, proč jsem bral auto - zapomněl jsem na to před odjezdem a známky od poslední kontroly vypršeli právě teď v říjnu. V souvislosti s tím bych chtěl ještě jednou poděkovat Radkovi, že mi domluvil všechno nezbytné v pardubickém servisu Opel, kde mi autíčko dali během dne zase do pucu. Včetně kompletní výměny brzdných kotoučů a destiček. Zaplať pán bůh, že na to přišli tady. V Irsku bych se nedoplatil. Nicméně s mým počtem 77 000 km během dvou let co mám Astru, si už menší opravu mohla dovolit. Ťukám na dřevo, že celkově už má na počítadlu 95 000(bylo to referenční auto ze salonu v Německu) a bez jediné závady. Nikdy mě nezklamalo! Těším se, že v tom ještě dlouho bude pokračovat.

No to je zase story...:-). Z klávesnice se už kouří, takže na chvíli pauza:-).

1 komentář:

Luk řekl(a)...

Díky, musel jsem si text přečíst znovu, abych věděl o co jde. Jsou to 4 roky a podle názvu jsem si opravdu nepamatoval o co šlo :-) . Jinak věřím, že dárek potěší :-)