pondělí 27. října 2008

Severní Irsko

Pár článků zpět jsem psal o tom, že mám po těch šesti tisících kilometrech za volantem o dovolené auta plné zuby. Ne na dlouho...:-). Značnou míru na tom nesou události posledních dní. Konec zaměstnání a nikdo nový nevolá...no a pak taky ten zub:-). Všechno dohromady vytváří dost velkou negativitu, která mě užírá a upřímně řečeno, nic mě nebaví! A co je nejlepší proti tomu udělat? Něco spontálního!!

Takže jsem se v neděli ráno probudil a spontálně se rozhodl, že někam vyjedu. V plánu jsem ještě měl druhou nejvyšší horu ostrova a taky Severní Irsko. Díky mojí lenosti zvítězila varianta dvě. Měl jsem scénář, ale ten se během cesty měnil. Dopoledne jsem tedy vyrazil na sever. První zastávka u města Sligo v malé vesnici Strandhill. Už jsme tam byli - je to ráj pro surfaře. Dlouhá a písčitá pláž, velké vlny - ideální. Ten den byl ale příliv, takže písek byl pod vodou...ale ty vlny - no paráda! Počasí se celou dobu střídalo. Chvíli pršelo a chvíli sluníčko slunilo:-). Další zastávka - Bundoran, kraj Donegal. Tam jsme již také byli, ale já si to chtěl připomenout. Je to rovněž vyhledávané místo pro surfaře i pro turisty. No a jede se dál. Bez větších problémů jsem kopíroval hranici mezi Irskem a Severním Irskem. Silnice A13 mě vedla už přes hranici, ale já se rozhodl pokračovat ještě severněji. Podle mapy a později i podle průvodce jsem se dostal na to nejsevernější místo Irska. Malin Head - drsný kousek země, kde foukalo tak, že jsem nebyl schopen stát, abych udělal fotku. Sice jsem dojel až skoro tam, ale následný okruh po skále byl pěšky. Pěkná procházka, jen jsem nechal doma fleece na hlavu, takže mi hvízdalo v uších. O víkendu ubyla hodina, takže se začalo smrákat brzy a já musel vyrazit. Hranice jsem překročil okolo půl sedmé a vjel do druhého největšího města severu - LondonDerry. Další procházka, tentokrát centrem města po hradební zdi. Byl tam klid, jen mě překvapilo, že cesta chvílemi nebyla osvětlená. Jinak na mě ale tohle město zapůsobilo dobře. Ne moc, ale byl znát vliv Angličanů a to ve všem. Okolo deváté jsem vyrazil z města najít nějaké hezké místo na zaparkovaní a spaní. Povedlo se to až po šedesáti km:-). Ale stálo to zato. Ranní probuzení na skále s výhledem na moře...co víc si přát:-).


Zvětšit mapu

Odstartovalo pondělí...ráno pršelo skoro celou dobu, ale po několika km se to vybralo. V tu chvíli jsem vjel na jednu z nejkrásnějších pobřežních cest, jaké jsem tu měl možnost poznat. Desítky kilometrů, jízda těsně u hladiny i přes kopce, strmé serpentýny, krátké tunely a rozhled. Paráda! Zavedla mě až do hlavního města Severního Irska - Belfastu. Opět jsem si ho představoval jinak, ale to teď není důležité. Nelíbilo se mi tam...komplikované, špatná orintace, prostě za chvíli jsem ho měl plné zuby, i když pohled z kopce na něj a na záliv byl hezký. To ale není vše, že?

Cestou zpět jsem chtěl ještě do Dublinu, ale po zkušenosti z Belfastu se mi přestalo chtít:-). Místo toho jsem vybral něco neutrálního. Město Tullamore...no a komu to dochází:-)? U nás populární irská whiskey Tullamore Dew pochází právě odtud. Bohužel...jsem si neuvědomil, že je svátek(bank holiday) a tudíš i tady měli dnes zavřeno! Takže jsem si neodvezl nějaký tekutý a originální suvenýr. Škoda, to mě mrzelo a ještě víc to, že po návratu jsem zjistil, že se dost podstatná část fotek nepovedla. Chápu když je večer málo světla, ale ve dne a za normálních podmínek...přeci nemám takový tik v rukách:-)? Takže bohužel mám k nakouknutí jenom tyhle FOTKY.

1 komentář:

Luk řekl(a)...

Já vím, že mi to sem určitě někdo písne, takže...opravdu to vím, že to písmo je malé, nejde mi to nijak změnit:-).