úterý 28. října 2008

Počátek

Ještě jsem na pár věcí z mojí cesty po Severním Irsku zapomněl, ale nechám si je na konec článku. Dnes jsem měl telefon(je vidět, že skončil víkend a pondělní svátek-všichni se vrací do práce)Byl to Peter. Tohle se tady normálně nedělá, ale jsem si jistý, že se nějakým způsobem cítil zavázaný vůči našemu manažerovi, který mi na něj dal kontakt. Ptal se jak dlouho tu budu, protože pro mě teď nemá umístění. Pohovory dělají prý často, aby si připravili nějaké "zásoby" pracovníků. Takže...jsem sice na pořadníku, ale nevím kdy...Místo řidiče, které jsem upřednostňoval je zdá se mimo.

Ještě na chvilku zpátky k výletu. Ze všech zážitků na mě samozřejmě nejvíc zapůsobil nejsevernější bod ostrova a taky dlouhá pobřežní cesta, kterou jsem si opravdu vychutnal. Co se měst týče, tak Derry city předčilo Belfast. Nicméně v hlavním městě jsem měl možnost vidět pár zajímavých věcí. Například typické londýnské taxi(jak staré, tak v nové podobě), nebo obří ruské kolo, které se tyčilo na malém náměstí. Nechápal jsem jeho účel, protože budovy okolo byly vysoké stejně a proto z něj asi nemohl být žádný rozhled. No a ještě loděnice...město je v zálivu(většina pobřežních měst je tak situovaná) a když jsem přijížděl, zrovna připlouvala velká loď. Takových už jsem viděl, ale...tady z toho místo přeci před stoletím vyplouvala jiná loď. Titanic! Byl postaven v loděnicích Belfastu...viděl jsem spousta míst, které tam připomínají jeho památku. To zapůsobí, věřte mi...zvlášť, když už máte zkušenosti s plavbou a navíc v zimním období. Stačí jen pár kilometrů od pevniny a už nevíte, co by jste v danou situaci dělali. Konec ale takových úvah. Já mohu jen říci, že to po dlouhé době byla v Irsku zkušenost, na kterou budu rád vzpomínat. Výlet se bez vyjímky povedl...až na ty nepovedená fota:-(:-(.

Žádné komentáře: