sobota 25. října 2008

Zlevňuje se

Nejsem sice expert na slovo vzatý, ale určitě se snažím vývoj událostí ve světě sledovat. Pomáhá mi k tomu jenom internet a to, co vidím tady. Nejradikálnější změny které jsem si v Irsku všimnul, je cena pohoných hmot. Padají...a to takovou rychlostí, že jsem to snad nikdy nezažil. Před odejzdem do Čech(tedy před měsícem) jsem tu litr nafty na nejlevnější benzince pořídil za 1, 34 euro. Firma Topaz, která tu převzala síť stanic po StatOil má benzín i naftu dražší, ale je to jediná stanice, kterou míjím cestou domů z centra. Včera byla cena 1,17 a světe div se, nafta a benzín byly za ty samé peníze. Před pár dny jsem dokonce viděl, že benzín byl zase o dva centíky dražší...Vliv na to má určitě současná hospodářská krize, ale mohlo by to zase nějaký čas vydržet na těchto hodnotách. Jen by mě zajímalo, jestli je takový trend i v České republice. Naopak tady jsem si ještě nevšiml masivních změn v cenách automobilů, ale v Čechách se brutálně zlevňuje...Vidím na internetu ceny o 10 až 15% menší. To je dobře...Současný vývoj ještě určitě nekončí a krize má(a bude) mít spoustu negativních dopadů, ale jak se zdá...možná...i pozitivních.

Žádné komentáře: