pátek 12. září 2008

Bankovní poplatky

Určitě všichni víte, nebo máte alespoň představu, jak to vypadá u nás....bankoní poplatky za tohle, bankovní poplatky za tamto a kdo ví co ještě:-). Měsíční náklady na provoz se šplhají řádově ke stokorunám. No a ty roční si radši nepřipouštím. Chcete vědět jak to vypadá tady...?

Takže pro srovnání, pamatujete si, co papírů jste museli vyplnit a potvrdit, když jste žádali o účet? Sám si to nepamatuji, ale bylo toho dost. Tady příjdete do banky, na základě vaší totožnosti vyplníte žádost a do 14 dnů vám příjde číslo účtu, karta a pin ke kartě. Potom si už jen s telefoním bankéřem domluvíte internet banking a už prakticky nemusíte do pobočky. Výpisy chodí jednou za tři měsíce...a teď k tomu, proč tenhle článek píšu hlavně...

Dnes mi dorazil výpis...konto mám už půl roku a co nevidím? Zkrátka nikde nemůžu najít žádné poplatky!!!! Ani žádné peníze navíc mi to nikde nesebralo!!! Prostě po půl roce jsem za vedení účtu, transakce a výpisy nezaplatil ani euro!!! Jak je to možné...Odpoví mi na to někdo...A proč to vlastně nejde u nás?? Tady to funguje....zřejmě je to u nás už zavedené a nikdo se proti tomu výrazně nebouří - taková je holt naše povaha. Ale kdybychom si dupli a šli na ně ve větším počtu, tak by to zabralo...kde je lepší mít peníze? Doma vám je možná inflace žere ještě míň, vždyť nemusíte platit za nic a v bance nejsou úroky skoro žádné. No jasně, jde tu o to, že moderní doba víc a víc prosazuje bezhotovostní platby, takže je to nutnost...ale možná kdyby pár stovek, či spíš tisíc klientů najednou zrušilo své účty, možná by to trochu pohnulo s budoucími událostmi...Nevím...!!

Žádné komentáře: