sobota 20. září 2008

Cesta

Sobota se pomalu naklání ke konci a mě od začátku mojí cesty odděluje jenom noc. Ráno chci totiž vyrazit brzy, abych byl ve frontě na trajekt mezi prvními. Minule se mi nepodařilo udělatz pevniny jediné foto toho obra, ve kterém jsme se plavili. Tak se to pokusím zítra napravit.

Oskar Wilde(jak se trajekt jmenuje) vyrazí z přístavu Rosslare na jiho-východě Irska ve čtyři hodiny odpoledne místního času. Cesta mu potrvá sedmnáct hodin. Jede celou noc, což je výborné, protože se můžete v "klidu" vyspat. Záměrně jsem dal v klidu do úvozovek, protože tiché dunění motoru je slyšet takřka všude na lodi. No a navíc se může stát, že to bude houpat. Naštěstí už na to mám recept:-). K Francouzkým břehům dorazíme v pondělí okolo půl jedenácté ráno.

Jakmile se mi podaří vykličkovat z přístavu, rád bych se ještě cestou podíval na pláž Omaha, kde došlo k vylodění spojenců při druhé světové válce. Je to při cestě a asi jenom 70km od Cherbourgu. Pak začne první úsek, který mě zavede až do Nizozemska, kde se momentálně nachází jeden z mých dobrých kamarádů a sousedů z Čech. Domluvili jsme se na úterý odpoledne, protože on bude v práci a přijede až okolo páté. Já se mezitím asi otočím v Amstru. Velká města moc rád nemám, ale uvidíme...dnes večer budu ještě hledat, co zajímavého by se tam dalo vidět.

No a v úterý večer se vydám na poslední a nejdelší úsek cesty Nizozemsko - Čechy. Měří necelých tisíc kilometrů a je celý po dálnici, takže i s naplánovanými přestávka si troufám napsat, že budu doma ve středu dopoledne. Nicméně všechno záleží na vývoji dopravní situace a všeho dalšího. Při takhle dlouhé cestě nemůžete zkrátka napsat - přijedu ve středu o půl desáté...a pět minut:-):-).

Nemám ponětí, jaké bude v přístavu připojení, ale kdyby to za něco stálo, tak se tu zítra objeví ještě jeden článek a pokusím se i nějaké foto:-). Kdyby ne, tak stejně jako před odjezdem napsali Radoshaci na svůj blog - příští ahoj si řekneme už v Čechách!

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

Šťastnou cestu a brzy na viděnou.
T+M