pondělí 1. září 2008

Jak bydlet...

Jeden z prvních článků na tomto blogu byl o mojí úvaze, kde budu jednou bydlet a jestli se přikloním spíše k variantě vlastního domu a nebo bytu. Vlastní dům zatím stále vede, nicméně je to nákladná záležitost a pokud bych dál rozvíjel svoji myšlenku na ekodům, který by byl z větší části nezávislý na okolí, tak bych musel počítat s rozpočtem ještě vyšším. To by se mi ale časem určitě vyplatilo, když vidím stoupající ceny...nóóó, vlatně všeho:-).

Proč o tom píšu...mám teď totiž unikátní možnost nechat se inspirovat i jinou kulturou a jiným způsobem stavitelství. Nutno dodat, že Irové a kvalita zpracování jsou dva úplné protiklady. Všechno se tu tak nějak staví a opravuje na koleně a člověk aby se bál, aby někde nedostal ránu z čouhajícího drátu. To jsem trochu přehnal, ale někdy mě to napadne, když vidím, jak se v tom vrtají:-). A samotným vrcholem je geniálnost dvou kohoutků na opačných stranách umyvadla. Z jednoho teče ledová a z druhého se opaříte...:-). Co dodat?

Co mě ale inspirovalo a jednou to v mém bydlení určitě budu mít je vlastní koupelna k ložnici...Je to pohodlnost, luxus, či nutnost...? Nevím! Od každého trochu, ale přiznám se, že je to užitečná blbost. Nějaká hlavní koupelna by v domě určitě měla být, ale taková menší, třeba se sprchovým koutem, umyvadlem a záchodem(samozřejmě odděleným) vám značně zpříjemní vaše bydlení.

Tohle je především můj názor, takže kdo má jiný - beru! Kdyby měl každý ten samý, tak se přeci nemůžeme dohadovat a diskutovat. A nebo bych já nemohl psát blog, protože by každý věděl, co se mi zrovna honí hlavou:-).

4 komentáře:

Unknown řekl(a)...

Ahojky ostrovane, uplne s tebou souhlasim, koupelna z loznice je uzasna vec, mit domek, tak ji tam budeme mit urcite taky...

Luk řekl(a)...

No a budete ho mít, či ne...:-)? Héééj jak je vy dva navrátilci...? Tady všechno při starém - prší a prší a prší:-).

Martin a Jitka řekl(a)...

Zdravicko chlape , predstav si ze ja mam stejnej nazor . A mam i trosku realnejsi predstavu . Stena (nebo cast steny) ktera bude mezi koupelnou a loznici bude vystavena z LUXFER . To jsou takove sklenene bloky . Asi vis ze ? Ale dnes uz nevypadaj tak silene jako pred dvaceti lety , ale maji krasny design . Musi to byt zajimave videt jen nasvicenou siluetu postavy pres Luxfer . A jeste jedna vec . Osobne bych radsi zil v dome , ale misto cihel bych zvolik ocelovou nosnou konstrukci , zatepleni vatou , a drevotriskovy plast s polystyrenovou izolaci . Ve finale je dum k nepoznani od zdeneho . Izolacni vlastnosti jsou stejne a finance se to vyplati .

Luk řekl(a)...

No jasně že vím co to je, Marťas. Jen musíš partnerku, které nevadí, že se díváš při sprchování na její siluetu:-). Ale já nepochybuju o tom, že už ji máš:-). To je celkem zajímavý nápad...a z hlediska financí taktéž.Nicméně mě půjde v budoucnu asi hodně o soběstačnost. Zkrátka proti gustu, žádný dišputát:-).