sobota 16. srpna 2008

Od každého něco

Všechny důležité události posledních dnů jsem napsal do článků pod tímto, ale na ty malé drobnůstky jsem zapomněl. Nevím ale co vás, moji čtenáři a kamarádi, zajímá víc. Jestli moje bezmyšlenkovité tlachání o plynutí jednotlivých dnů za sebou, nebo rozsáhlé úvahy nad bytím a nebytím. Nu tedy přidávám od každého něco.

Ve středu jsme měli opravdu náročný den. Jak se tu populárně říká – byli jsme busy! Celý den pršelo a tak nás ochranka honila s mopem. Mám občas pocit, že si jen něco dokazují, protože já sám dobře vím, že když prší, tak si musím hlídat podlahu u vchodů, aby tam za chvíli nebyl rybník. A když se do mého systému návštěv jednotlivých míst v shopinu, kam musím, ještě přidá hlášení ve vysílačce: „ 09(zero, nine), whenever you have got a chance can you bring a dry mop to White Hall(nebo Main Entrance)“ , kde jsem byl asi před 5 minutami, tak šílím.

To hlavní co jsem ale chtěl napsat je to, že když jsem byl o pauze v kantýně, tak přišel Steven(manažer shopinu) a zeptal se mě na novinky. Pověděl jsem mu, že měním bydlením a chvíli jsme se bavili o Galway. No a mimo jiné se mě taky zeptal, jestli nechci dělat v shopinu ochranku. Jako vždy mě to zahřálo u srdce, ale musel jsem z toho nějak vybruslit. Snažil jsem se mu vysvětlit, že na tom ještě nejsem tak dobře s angličtinou…a on oponoval, že to je nesmysl. Nemá pravdu, Irům ještě opravdu moc nerozumím! A tady v shopinu musím dobře rozumět co po mě chtějí, kdybych byl v ochrance. Počkám jak to dopadne. Navíc vím, že Michal má snad míň na hodinu, než já. Navíc dostávám jídlo a nacházím prachy. Uvidíme!! Až budu chtít nějakou změnu, tak je to šance a vím, že ji dostanu, když se mě na to zeptal Steven. A snad bych si dokázal vyhádat i víc na hodinu.

No a teď něco k zamyšlení…Dveře na záchod pro zaměstnance mají kód a když s nimi neumíte zacházet, tak u nich strávíte věčnost. Včera jsem u nich potkal jednoho nového kluka, jak ťuká kód a ono nic. Dali jsme se do řeči a já mu vysvětlil, že znám kratší kombinaci čísel a že když to nejde, tak musí zmáčknout „C“ jako clear, aby se vše předtím vymazalo. Podali jsme si ruce a on se představil. Jmenuje se Alex a je z Izraele. Prodává tady v shopu s kosmetikou. A teď k té úvaze. Představovali jste si někdy, jak je těžké někoho doma jen tak oslovit a nebo se s ním bavit když je cizí…to nic není!! Vždyť je to náš mateřský jazyk!! Ale zkuste si to představit v cizí mluvě…Mě už to teď naopak příjde lehčí, než v mé mateřštině! Když jsem ještě byl před rokem doma, nikdy bych si nedokázal představit, že se budu jednou bavit třeba s Afričanem, nebo s Číňanem. A vidíte to…je to tu. Irsko je země mnoha národů. Pátrám v paměti a komunikoval jsem, nebo komunikuji každý den v práci s Poláky, Iry, Izraelci s Maďarem, Litevcem a Francouzem. Také jsem mluvil s holčinou z Turecka a s partou Amíků z Texasu. Černochy a Asiaty už nepočítám. Jo jo, tenhle výlet za prací sebou nese všechno možný a opravdu vám otevírá oči z hlediska světa a jeho velikosti!

Žádné komentáře: