úterý 19. srpna 2008

Race Week

Už ho máme pár týdnů za sebou, ale nezanechalo to ve mně takový zážitek, abych o tom musel psát hned. Byly teď daleko aktuálnější a důležitější věci. A navíc Race Week začínal v pondělí, kdy jsem se vracel z víkendového pobytu v Čechách a to jsem měl úplné jiné myšlenky.

Kdo někdy byl na závodišti při Velké Pardubické, tak si dovede představit, jak to tu celý týden vypadalo. Zácpy, každý večer bujaré veselí, tisíce návštěvníků ve městě. Race Week totiž trvá od pondělí do neděle a je to největší událost spojená se závody koní v Irsku. Od poledních hodin do večera se závodí a všichni jsou na závodišti a pak se všechno přesunuje do místních pubů. V sobotu okolo jedenácté večer jsme se snažili projít po nejproslulejší ulici ve městě(Shop Street), ale byl to úkol nadmíru složitý. Doslova jsme se prodírali stovkami, možná tisícovkami, lidí, kteří jen tak stáli, pili a žvanili. Nechápu jak, vlastního slova nebylo slyšet a to nehrála skoro žádná muzika.

Nejrušnějším dnem pro mě byl(tuším) čtvrtek. Takzvaný Ladies Day. Všechny dámy se navlékly do společenských rób skoro jako od Armaniho, na hlavě si nechali vytvořit různé účesy, do kterých si nechali zamotat kde co a v doprovodu svých protějšků vyrazili na závodiště, kde se nekontrolovatelně opíjeli až do večerních hodin.

Vzhledem k tomu, že autobusy na závodiště mi odjížděli přímo od hlavního vchodu do shopinu, tak to byl trochu busy den, ale na druhou stranu jsem se pořád smál, když jsem viděl ty skupinky slečen, které musely na toaletu přejít na vysokých podpadcích celý shopin. Dalo se dobře poznat, že na nich stojí jednou za rok, právě při příležitosti závodního týdne. No a večer, když se zase vracely, tak je čekala stejná cesta. Tentokrát šla už ale většina bosa a ti které podpadky sužovaly nejvíce, ti je hodili do koše. Sranda.

Celá akce mě opět utvrdila jen v tom, že Irové jsou neskutečný prasata(protože ve městě bylo takového smetí) a že hrozně chlastaj. Povím vám, že kam se na ně někdy hrabem. Nebo možná známe alespoň trochu svoji míru.

Žádné komentáře: