středa 9. července 2008

Change to English

Zdravím vás všechny s jednou malou informací. Dochází k dalším změnám, protože můj blog se stává pomalu "mezinárodní". Všechno začalo nedávno, kdy Basia projevila zájem o nějaké moje fotky. Vždycky ji řeknu, kde jsme o víkendu byli a ona to chtěla vidět. Takže jsem ji dal link na svůj blog a ehjle. Poslala tuhle informaci dál a už si o adresu řekl i Lukasz z ochranky. Oběma se líbil a projevili přání, jestli nezkusím psát anglicky. Už jsem to jednou udělal a nebylo to snad špatné, tak proč ne i další články. Je to dobrý trénink! Takže...

Zatím jsem přepracoval levou stranu blogu. Zkrátka co šlo, je anglicky. Snad to je správně(kdyby ne, kritiku do komentářů, prosím) a snad to pro vás moji přátelé a čtenáři blogu nebude problém. Pokusím se už v brzké době o nějaké opravdové story v angličtině...ale dejte mi chvilinku, protože to bude chtít zase přemáhání a nejspíš jedno pivko na kuráž:-). Možná dvě....:-)

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Hi, no doubt, your blog has become more than a platform to communicate with your family, your friends and now your colleagues. From my point of view it is a way to reflect on your life, jobs, activities and opinions now. And if you will with your blog come abroad, there is a right time to think about it´s target language or it´s multilingual form. It will be good for improving you and your English speaking readers, but probably there is a rest of readers, for which this change will be fundamental – loss of blog´s contact with you. Don´t forget, please. I hope, you will find the right form, which improve the number of readers.
Regards T.

Luk řekl(a)...

I agree with you, dad. I have to think out a right way of my blog. I can try to write my articles in English and join the Czech translation to another text. It will be a good choice. You´re right that the most of readers are from Czech Republic and I don´t want lose contact with them. Ok, let´s go for a new way.