středa 23. července 2008

Lodě

Asi jste si všimli, že k většině článků ze všedních dnů, přidávám fota lodí v přístavu. Pro suchozemskou krysu, jako jsem já, je to ale vždycky zajímavý pohled, když je nějaké nové plavidlo, v našem přístavu. A protože mám digitální cvakátko vždycky při sobě, můžu se o ty obrázky s vámi podělit.

Včera odjížděli popeláři:-). Tahle loď totiž vozí kovošrot. Nevím jak, ale vedle mola se během pár dní nakupí obrovská podelná hromada kovového šrotu, kterou pomocí velkých ramen naloží. Ta červená plocha se jednoduše pomocí hydrauliky odsune do stran a vznikne obří nákladový prostor. No a je vidět, že to železo je asi těžké. Ponor se zdá být na maximum.

Tohle jsou ale jedny z největších lodí, které sem připlouvají, protože náš přístav je malý. Nicméně se ale někdy v budoucnu chystám do Corku(kde by měl být největší) a taky do Dublinu, takže budu mít možnost srovnání:-). Už se těším! Zatím největší přístav, ve kterém jsem byl, je Cherbourg, ze kterého jsme v únoru vyplouvali. Tam jsem ale byl ještě dost vyjukanej a než jsem začal fotit, byla už noc. Takže tohle taky na podzim napravím!

3 komentáře:

Martin a Jitka řekl(a)...

Jeste bych si pral aby jsi nafotil nejake irky :D

Luk řekl(a)...

To by mi asi praskla čočka...:-). To už jsou hezčí ty lodě, kámo:-)!!!

Martin a Jitka řekl(a)...

lode nemaj prsa !