pondělí 14. července 2008

Donegal

Jak jsem slíbil, tak tu je i česká verze našeho výletu. Nicméně to nebudu překládat přímo do slova:-). To by mě nudilo a článek by byl o ničem. Snad už trochu dokážu smysluplně psát v cizím jazyce, ale k vyjádření pocitů moje schopnosti zdaleka nestačí. Navíc mi moje teta ze Zélandu psala, že angličtina je obchodní jazyk! V tom má stoprocentní pravdu...náš jazyk je na jakékoliv vyprávění stále nejlepší.

Už minule jsem psal, že se plány trochu zamotali, ale to nám nevadilo. Skončil jsem v práci stejně jako Radka a tu jsem vzal cestou domů. Ještě mě v práci stihla seznámit s polkou, která ji v Roscamu vystřídá(už se jim to krátí:-)). Pobalit věci, skočit do sprchy a můžem jako vždy okolo šesté vyrazit...tentokrát nás však čekal největší počet kilometrů. Tam i zpět to bylo 550...na druhou stranu jsme toho viděli docela dost. V kraji Donegal, ne severozápadně Irska je nádherně. A kdyby nám i po výstupu na skalnatou horu(Slieve League) přálo počasí, mohli jsme vidět opravdu daleko. Z jedné strany příkrý svah, z druhé skála do moře. Ale...možná jsem díky Carrantuohill posunul svoje možnosti...nebylo to příjemné, ale už jsem se dokázal přiblížit až na samý okraj a podívat se dolů...Nepoznávám se:-)!! Posledních 100 metrů však už nebylo na co koukat...mlha že by se dala krájet:-). Na zpáteční cestě nás ještě čekal traffic. Irlančíky pořád nechápu! K turisticky zajímavému místu zbudují malé parkoviště, a cestu pro jedno auto. To by ještě šlo, ale neumějí vůbec jezdit. Prostě na sebe narazí a čekají kdo uhne...a samozřejmě že nikdo!! Nemám slov:-).

Podle průvodce jsme pak směřovali k průjezdu údolím, které mělo připomínat Alpy. Tu fotku jsem mám pocit ani nezařadil do alb. Tři serpentíny a z obou stran holé kopce. Kdo byl někdy v Alpách, tak by byl vysloveně zklamaný!! My též..."a to je už ono?" Ptal se Radek:-). V průvodci bylo napsáno, že jde o jedno z nejhezčích míst v Evropě...Ha ha ha. Irové by měli někdy vycestovat!!

No a na závěr naší cesty jsem chtěli navštívit jeskyně...též podle průvodce, který nás sice dovedl na parkoviště u nádherné písčité pláže, ale najít jsme to museli samy. K našemu překvapení se bez jediné značky musela přejít pláž, pak se chvíli brodit podél skály a vylézt asi dvacet metrů nahoru, kde byla snad patnáctimetrová díra do skály:-). Samotná pláž byla mnohem hezčí!! Cestou jsme ještě minuly menší vodopád, který nás také nechal chladnými:-). No a hurá na cestu domů:-).

Co z toho všeho vyplývá...jezdí jsem strašně moc turistů! Především z Francie a Španělska. A Irové udělají atrakci zkrátka ze všeho. Náročného cestovatela uspokojí Irsko jen velmi málo. Nicméně i přes tohle všechno, bych dokázal doporučit spoustu míst, které už máme vyzkoušené a které stojí opravdu za to:-). No a fota z výletu najdete v anglické verzi:-)

Žádné komentáře: